مقایسه تلفن ثابت و VOIP

خط تلفن VOIP چه تفاوتی با خط تلفن ثابت معمولی دارد؟

مقدمه

شرکت صبا نت با فروش تجهیزات شبکه در اصفهان فعالیت خود را آغاز کرده است. فراهم کردن زیر سازهای مناسب برای شرکت های کوچک و بزرگ از جمله خدماتی است که این مجموعه ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره ی تخصصی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با مقایسه تلفن ثابت و VOIP و تفاوت این دو نوع تلفن توضیح دهیم.

گسترش سیستم ها و شرکت های تجاری باعث شده است استفاده از وسایل ارتباطی نوین پیشرفت زیادی داشته باشد. تغییر سیستم های تلفن سنتی به سیستم ویپ از جمله ی این تغییرات است. تلفن های ویپ باعث ایجاد امکانات جدیدی در استفاده از تلفن های هوشمند می شود. از ویژگی های این سیستم نوین می توان به صرفه جویی در هزینه، دسترسی آسان به تلفن مجازی و امکانات جانبی اشاره کرد.

مقایسه تلفن ثابت و VOIP

تلفن ثابت چیست

تلفن های ثابت در سال های گذشته به دلیل عدم تنوع این سیستم ارتباطی، به وفور مورد استفاده قرار گرفته است. این تلفن ها با استفاده از سیم مسی و فیبر نوری تلفن را به محل متصل کرده و با انتقال داده های صوتی آنالوگ به شخص مورد نظر می توان از آن استفاده کرد. به دلیل ضعف هایی که تلفن های ثابت دارند، استفاده از آن ها در شرکت هایی که به دلیل سطح بالای کاری نیاز به سرعت بیشتری دارند، باعث اختلال در انجام برخی از امور شده است. می توان از تلفن های معمولی برای انجام تماس صوتی، انتظار مکالمه، تماس کنفرانسی و دیگر موارد ارتباطی استفاده کرد، ولی این تلفن ها امکانات مدل های پیشرفته تر را ندارند. استفاده از امکاناتی از قبیل صندوق صوتی، کنفرانس ویدیویی، مسیر یابی تماس ورودی و غیره با استفاده از تلفن های ثابت امکان پذیر نیست. هزینه هایی مانند تماس راه دور، امکانات جانبی، اضافه کردن خط و دیگر هزینه هایی که مربوط به مکالمه است در این تلفن ها بیشتر از مدل های جدید مانند خط تلفن ویپ خواهد بود.

تلفن VOIP چیست

با استفاده از تلفن های ویپ در شرکت های تجاری و غیر تجاری امکان دریافت تماس اینترنتی از طریق تلفن و برقراری تماس امکان پذیر خواهد بود. VOIP برای برقراری تماس از پهنای باند اینترنت استفاده می کند و دردسر سیم کشی مسی تلفن های سنتی را ندارد. با متصل شدن به وای فای می توان از طریق تلفن، تبلت و یا کامپیوتر تماس برقرار کرد. استفاده از این دستگاه مشکلاتی از قبیل خرید تجهیزات اضافی را ندارد. سیستم های ویپ طرح هایی مانند طرح مکالمه ماهانه و تماس داخلی رایگان دارد، به همین دلیل از صرف هزینه های اضافی جلوگیری می کند. برای استفاده از این سیستم نیاز به پرداخت هزینه ی اضافی وجود ندارد، در هر زمان می توان خطوط داخلی را تغییر داد و برای فعال کردن امکانات مورد نیاز اقدام کرد.

تلفن VOIP چیست

سیستم ویپ از مواردی همچون کنفرانس صوتی ویدئویی، فکس آنلاین، صندوق صوتی مجازی و دیگر مواردی پشتیبانی می کند که در سیستم تلفن های سنتی وجود ندارد. استفاده از این تلفن بر بستر اینترنت باعث می شود به سادگی بتوان از اتصال آنلاین آن بهره برد و در صورت جا به جایی مکان شرکت نیازی به تغییر در این سیستم وجود ندارد. در ادامه به مقایسه تلفن ثابت و VOIP می پردازیم.

مقایسه تلفن ثابت و VOIP

ویژگی VOIP خط ثابت
نیاز به اتصال اینترنت بله خیر
نیاز به سخت افزار و دستگاه تلفن خیر بله
هزینه بالای راه اندازی خیر بله
هزینه تماس درون شبکه ای رایگان بله خیر
امکانات جانبی رایگان بله خیر
تاثیر قطعی اینترنت بله خیر
امکان جا به جایی خط بله خیر
کیفیت تماس HD بله خیر

مزایای سیستم تلفن ویپ

فروش ویپ در اصفهان به دلیل مزایای زیادی که استفاده از این سیستم دارد، با استقبال مواجه شده است. سیستم ویپ نسبت به خط تلفن ثابت امکانات و مزایای زیادی دارد. بهبود در پاسخگویی، از دست ندادن هیچ گونه تماس و دیگر مزایای این خط باعث شده است بسیاری از افراد از آن استفاده کنند. از طریق این خط می توان به سادگی تلفن ها را مسیریابی کرد. تماس به صورت خودکار توزیع می شود و سیستم تلفن به صورت گویا قابل راه اندازی است. استفاده از امکاناتی مانند ضبط خودکار، فکس به صورت آنلاین و همگام سازی با نرم افزار از دیگر قابلیت های این سیستم است. استفاده از صندوق صوتی، اپلیکیشن آنلاین و ایجاد دفترچه تلفن از دیگر ویژگی های VOIP است.

برای کسانی که در دوره های زمانی نیاز به تغییر دفتر کار خود دارند، بهتر است از یک اشتراک اینترنتی در دفتر جدید خود استفاده کرده و تلفن ویپ را جایگزین خطوط سنتی کنند. به همین دلیل می توان در اولین روز کاری خط را به دفتر جدید منتقل کرد. استفاده از کانال همزمان از دیگر ویژگی های خطوط ویپ است. خرید یک خط اینترنتی باعث می شود جایگزین مناسبی برای دیگر خطوط به وجود بیاید. بالا بودن کیفیت مکالمه در تلفن های اینترنتی باعث شده است تلفن بر روی بستر اینترنت کار کند. با تلفن های سخت افزاری هزینه های به شدت کاهش پیدا می کند. در صورت داشتن خط تلفن معمولی نیاز به یک مبدل برای اتصال سیستم تلفن است. نویزهایی که بر روی این خط می افتد بر کیفیت مکالمه تاثیر به سزایی دارد.

مزایای سیستم تلفن ویپ

نتیجه گیری

امکانات ویژه ای که تلفن های ویپ دارد، باعث استفاده ی از آن ها در شرکت های بزرگ و کوچک شده است. این تلفن ها جایگزین خطوط ثابت قدیمی شده اند و راه اندازی آن ها به سادگی و با استفاده از اینترنت پر سرعت امکان پذیر است. جا به جایی راحت از امکانات این خطوط است. برای رفع هرگونه نیاز برای اتصال به اقصا نقاط دنیا با استفاده از سیستم های نوین می توان از سیستم تلفن ویپ استفاده کرد. تهیه ی این سیستم 40 الی 80 درصد ارزان تر از خطوط سنتی است. برای تهیه ی ویپ می توان از شرکت های معتبری که به راه اندازی این خطوط اشتغال دارند، کمک گرفت. در صورت نیاز به استفاده از خط تلفنی که بتوان آن را به سادگی جا به جا کرد و برای آن هزینه ی اضافی پرداخت نکرد بهترین انتخاب خطوط ویپ می باشد. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات کاملی درباره مقایسه تلفن ثابت و VOIP بدست آورده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *