بهترین نوع کارت شبکه

مشخصات انواع کارت شبکه و کارآیی هر یک از آن ها

مقدمه

یکی از اجزای به کار رفته در تمامی سیستم های کامپیوتر و سرورها، کارت های شبکه می باشد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای تبادل اطلاعات خود نیاز به استفاده از بهترین نوع کارت شبکه دارند. پیدا کردن کارت شبکه در رایانه شخصی شما دشوار نیست. اکثر رایانه ‌های رومیزی کارت‌ های شبکه ‌شان را در نزدیکی پورت‌ های USB قرار می‌ دهند. در لپ‌ تاپ ‌ها، کارت‌ های شبکه معمولا در مادربرد سیستم ادغام می ‌شوند و درگاه کارت شبکه معمولا در کنار لپ‌ تاپ شما قرار دارد. توجه داشته باشید که همه ی لپ ‌تاپ ‌ها دارای پورت ‌های کارت شبکه نیستند، زیرا ممکن است فقط برای اتصالات شبکه بی‌ سیم ساخته شده باشند. در صورتی که برای اتصال بهتر کامپیوترهای خود نیاز به استفاده از کارت شبکه و سایر تجهیزات شبکه دارید، می توانید تجهیزات مورد نیاز خود را از مراکز معتبر فروش تجهیزات ویپ در اصفهان با قیمتی منصفانه خریداری کنید. اگر در این زمینه هیچ گونه دانشی ندارید، بهتر است با فردی متخصص مشورت کنید و بسته به نیاز خود بهترین نوع تجهیزات شبکه را خریداری کنید. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با نحوه انتخاب بهترین نوع کارت شبکه و ویژگی هر یک از آن ها توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مشخصات کارت شبکه

مشخصات کارت شبکه

بیشتر کارت ‌های شبکه از یک برد مدار چاپی تشکیل شده ‌اند که اجزای لحیم‌ شده مختلفی از جمله تراشه کنترل‌ کننده شبکه را در خود جای داده اند. بسیاری از مدل‌ های کارت شبکه همچنین دارای نوعی نشانگر LED هستند که مواردی مانند فعالیت فعلی و وضعیت اتصال را نشان می دهند. فناوری NIC (کارت شبکه) در سال‌ های اخیر مسیر طولانی را طی کرده است، اگرچه عملکرد اصلی آن تا حد زیادی ثابت مانده است. آن ها در حال حاضر از طیف گسترده ای از سرعت های اتصال سریع و توان عملیاتی پشتیبانی می کنند و به طور کلی نسبت به مدل های قدیمی تر بسیار کوچکتر هستند. بسیار دور از ذهن است که بتوانید مادربرد یا لپ ‌تاپ شخصی مدرنی را پیدا کنید که به طور استاندارد دارای پورت اترنت نباشد.

یک NIC برای ایجاد یک پورت ارتباطی اضافی بر روی رایانه یا موارد مشابه استفاده می‌ شود که در نهایت می تواند به شبکه متصل شود. این امر اغلب به معنای اینترنت می باشد، که برای آن اتصال بی سیم (Wi-Fi) یا از طریق کابل اترنت انجام خواهد شد. همچنین ممکن است برای برخی از سخت افزارها از جمله اتصال بین رایانه شخصی و هر تعداد دستگاه دیگر باشد و یا از چاپگر، روتر یا سوئیچ شبکه گرفته تا فناوری‌ های مختلف هوشمند خانگی، مانند ترموستات، سیستم‌ های امنیتی و روشنایی، لازم باشد که از طریق یک شبکه محلی (LAN) چندین دستگاه دیگر، ارتباط برقرار کنند. صرف نظر از این که رایانه شخصی دقیقا به چه چیزی متصل می شود، هدف کارت رابط شبکه ارائه پورتی است که از طریق آن ارتباط داده دو طرفه بدون مشکل انجام شود. حتی رایانه‌ هایی که با کنترلر رابط شبکه (معمولا در پنل ورودی و خروجی مادربرد ادغام می ‌شوند) عرضه می‌ شوند، می ‌توانند از یک افزونه  NIC استفاده کنند. برای NIC هایی که به اتصال سیمی به اینترنت متکی هستند، وصل و قطع مکرر کابل ها می تواند به مرور زمان پورت را تخریب یا آسیب برساند. اغلب مراکز فروش تجهیزات شبکه، بهترین نوع کارت شبکه را به شکل بی سیم و سیم دار در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

مشخصات کارت شبکه

انواع کارت شبکه با مشخصات کامل

امروزه انواع مختلفی از کارت های شبکه در بازار موجود می باشند که انتخاب بهترین نوع کارت شبکه با توجه به نوع حرفه و کسب و کار خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

کارت شبکه بی سیم: کارت شبکه بی سیم ارتباط بی سیم (Wi-Fi) را بین رایانه رومیزی یا لپ تاپ و شبکه خانگی یا اداری که در آن استفاده می شود را امکان پذیر می کند. کارت های شبکه بی سیم دارای نوعی آنتن برای ارسال و دریافت داده های پخش از طریق امواج مایکروویو هستند. این امر می تواند به شکل یک یا چند آنتن متحرک یا یک جزء پنهان تعبیه شده در بدنه NIC باشد. مورد دوم در مدل ‌هایی که برای اتصال خارجی، معمولا از طریق USB طراحی شده ‌اند، رایج ‌تر است. به بیان دقیق تر، یک کارت شبکه بی سیم معمولا برای اتصال داخلی به رایانه شخصی طراحی شده است، آن ها مستقیما به مادربرد رایانه روی گذرگاه نصب می شوند.

-کارت شبکه سیمی: یک کارت رابط شبکه سیمی همان عملکرد اصلی یک مدل بی سیم را انجام می دهد، با این تفاوت که به جای آنتن با یک سوکت زن تعبیه شده یا درگاه ارتباطی مشابه، طراحی شده اند. این نوع کارت شبکه یک پیوند سیمی به اینترنت یا LAN را فعال می کند، که اغلب می تواند سرعت مگابیت در ثانیه (یا حتی گیگابیت در ثانیه) بالاتری ایجاد کرده و اتصال پایدارتری نسبت به Wi-Fi ارائه دهد. مشکل آشکار این است که هنگام ارسال یا دریافت داده، دستگاه شما به صورت فیزیکی توسط کابل متصل می شود. همانند مدل‌ های بی‌ سیم، کارت‌ های شبکه سیمی را می ‌توان برای نصب داخلی یا خارجی (USB) طراحی کرد، اگرچه مورد دوم برای اتصالات اینترنت سیمی در رایانه‌ های رومیزی رایج‌ تر است. تعداد زیادی کارت شبکه سیمی USB-A و USB-C برای افزودن اتصال اترنت به لپ ‌تاپ ‌ها و سایر دستگاه‌ های کوچک ‌تر که ممکن است از پیش نصب نشده باشند، در دسترس هستند.

کارت شبکه سیمی

-کارت های رابط شبکه  USB: یک کارت شبکه USB از طریق درگاه USB به رایانه شخصی، لپ تاپ یا دستگاه مشابه شما متصل می شود. این امر معمولا به این معنی است که برای اتصال خارجی به دستگاه طراحی شده اند، بدون این که کاربر مجبور باشد قاب رایانه شخصی را باز کند و چیزی را مستقیما به مادربرد داخل آن وصل کند.

 بهترین نوع کارت شبکه

در زمان انتخاب بهترین نوع کارت شبکه بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

  • توجه به این نکته که انواع کانکتورهایی که قصد اتصال به رایانه شخصی خود را دارید، به چه نوع عملکرد و پروتکلی نیاز دارند (به عنوان مثال، اتصالات اترنت معمولا از نظر مگابیت در ثانیه پایدارتر و سریع تر از اتصالات بی سیم خواهند بود، به خصوص اگر از اترنت گیگابیت استفاده می کنید)
  • بسیاری از کاربران برای دستیابی به اتصال اینترنتی ساده، قابل اعتماد و با نصب آسان به چیزی بسیار پیشرفته تر از کارت شبکه بی سیم USB خارجی نیاز ندارند.

جمع بندی نهایی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم، استفاده از بهترین نوع کارت شبکه برای اتصال کامپیوترها به یکدیگر و انتقال داده و اطلاعات امری ضروری می باشد. انواع کارت شبکه در بازار موجود می باشد که شما می توانید بسته به نیاز کسب و کارهای خود بهترین نوع آن ها را خریداری کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه مشخصات انواع کارت های شبکه کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *