نحوه انتخاب سوئیچ شبکه

اهمیت شناخت انواع سوئیچ شبکه و مزایای آن ها

مقدمه

صبا ویپ با سال های فعالیت در زمینه ی فروش تجهیزات شبکه در اصفهان برای رفع نیاز مشتریان خود تلاش می کند. این مجموعه با عرضه ی انواع تجهیزات ویپ و شبکه در جهت تامین بازار داخلی و ارائه ی بهترین خدمات زیر بنای مناسبی را برای شرکت های تجاری و غیر تجاری فراهم کرده است. ضمانت اصالت کالا از طرف مجموعه ی صبا ویپ باعث اطمینان مشتریان شده است. برای آشنایی با انواع محصولات و خدمات می توانید به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید. سوئیچ در شبکه های تجاری برای اتصال کامپیوتر، دوربین، چراغ و غیره در ساختمان ها و مجموعه ها به کار می رود. دستگاه های مورد نظر با استفاده از سوئیچ شبکه با یکدیگر مرتبط می شوند. این وسیله قطعه ای است که در بین مودم و گجت قرار دارد. با استفاده از سوئیچ می توان استفاده از دستگاه های مختلف را به طور دلخواه مدیریت کرد. انواع سوئیچ شبکه را می توانید از مراکز فروش ویپ در اصفهان خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم در ارتباط با نحوه انتخاب سوئیچ شبکه توضیح دهیم.

انواع سوئیچ شبکه

انواع سوئیچ شبکه

سوئیچ های شبکه برای برقراری ارتباط بین اینترنت و کاربران است و داده ها را به دستگاه منتقل می کند. برای انتخاب نوع سوئیچ مناسب برای شبکه ی خود می توانید انواع آن را در مراکز فروش ویپ بررسی کنید. نحوه انتخاب سوئیچ شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، از این جهت بسیار مهم است این قطعه را از بهترین فروشگاه ها خریداری کنید.

  • به سوئیچ های اترنت شبکه ی محلی نیز می گویند. LAN ها بخش هایی از شبکه های یارانه ای هستند که به دو دسته ی fixed و modular تقسیم می شوند. برای اتصال و دسترسی سریع تر دستگاه های مختلف به یکدیگر چندین پورت سوئیچ اترنت مورد نیاز است. این سوئیچ ها با روترهای متصل کننده ی شبکه تفاوت دارد. برای استفاده از آن ها فقط باید از یک پورت مانند LAN و WAN استفاده کرد.
  • برای اضافه کردن ماژول های انبساط از سوئیچ modular استفاده می شود. استفاده از این سوئیچ به دلیل انعطاف پذیری زیاد آن است ولی به دلیل پیچیدگی ای که دارد، قیمت آن نسبت به این سوئیچ بیشتر است. انعطاف پذیری بیشتر این سوئیچ ها به دلیل تغییر نیاز شبکه با استفاده از این وسیله است.
  • سوئیچ های fixed به دلیل ثابت بودن مانند دیگر سوئیچ ها قابل ارتقاء نیستند. تعداد پورت های این سوئیچ باعث می شود هزینه ی کمتری صرف شود. سوئیچ هایی که پیکر بندی ثابتی داشته باشند شامل سوئیچ های هوشمند، مدیریت شده و کنترل نشده هستند.
  • سوئیچ های Unmanaged برای استفاده در شبکه ها و مشاغل کوچک مناسب هستند. به دلیل عدم قابلیت اصلاح و یا مدیریت استفاده از این سوئیچ ها در سازمان های بزرگ امکان پذیر نیست. تاثیر این سوئیچ در زمان نیاز به سوئیچینگ اصلی و اتصال موثر است.
  • سوئیچ های هوشمند مقرون به صرفه تر از سوئیچ های مدولار هستند. این محصول علاوه بر ارتقاء کیفیت خدمات، قابلیت های امنیتی را نیز ارتقاء می دهد. برعکس سوئیچ های مدیریت شده که در هسته استفاده می شوند، این سوئیچ ها را در لبه ی یک شبکه ی بزرگ مستقر می کنند. استفاده از این مدل سوئیچ برای زیر ساخت شبکه های کوچکتر و شبکه هایی که پیچیدگی کمتری دارند مناسب است.

سوئیچ های شبکه هوشمند

  • سوئیچ مدیریتی همه ی امکانات لازم را دارد. این امکانات شامل، کنترل دقیق و مدیریت شبکه و همچنین سطح بالا از نظر امنیتی است. این سوئیچ ها به دلیل قابلیت های زیادی که دارند، نسبت به نمونه های مشابه پر هزینه تر هستند. به همین دلیل برای سازمان های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. برای رشد شبکه ی سازمان مقیاس پذیری این سوئیچ باعث ایده آل شدن آن می شود.

مزایای سوئیچ شبکه

برای ایجاد شبکه های کامپیوتری هاب به دلیل قیمت کمتری که دارد، مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از هاب سربار را در شبکه زیاد می کند و برای رفع این مشکل از سوئیچ استفاده می کنند. هاب برای فرستادن ترافیک به سایر پورت ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این هاب، ترافیکی که در شبکه ایجاد شده به پورت های دیگر فرستاده می شود. سوئیچ آدرس های موجود در یارانه های شبکه را دارد و آدرس ها را به یارانه و یا ابزاری که در شبکه وجود دارد انتقال می دهد. سوئیچ این کار را بدون ایجاد پهنای باند به انجام می رساند.

با عبور سوئیچ از ترافیک بین دو دستگاه سرعت و امنیت در داده ها بیشتر می شود. این وسیله قابلیت اتصال ده ها و صد ها دستگاه به یکدیگر را داشته و برقراری ارتباط درون شبکه ای از این طریق سرعتی بالاتر از اینترنت دارد. کنترل میزان شبکه، نظارت و مدیریت بر فعالیت هایی که کاربران انجام می دهند، کنترل بر پهنای باند و کنترل قسمت های مختلف شبکه از جمله قابلیت های سوئیچ است. تفکیک کردن شبکه به قسمت های کوچکتر و قابل دسترس از دیگر مزایای سوئیچ است. نحوه انتخاب سوئیچ شبکه بسته به میزان کوچک و بزرگ بودن کسب و کارهای شما انجام می شود.

مزایای سوئیچ شبکه

نحوه انتخاب سوئیچ شبکه

در زمان انتخاب نوع سوئیچ باید در درجه ی اول به نیاز کاری که برای آن اقدام به تهیه ی سوئیچ کرده اید، دقت کنید. برای تجهیزات سوئیچ می توان عملیات و یا سرعت هایی را برای مدیریت شبکه و کاربران مورد نظر قرار داد. برای کسب و کارهای بزرگ بهتر است تعداد پورت ها را گسترش داد تا تعداد کاربران بیشتری را بتوان با استفاده از آن ها مدیریت کرد. Power Over Ethernet  علاوه بر پاسخ دادن به کاهش هزینه های زیر ساخت باعث انتقال داده یا برق به یک کابل اترنت ساده می شود. به مجموعه ای سوئیچ ها، سوئیچ Stackable می گویند که به عنوان یک شبکه ی واحد بر روی یکدیگر قرار می گیرند و می توان آن را به عنوان یک دستگاه بزرگتر مدیریت کرد.

نتیجه گیری

فروش تجهیزات شبکه از جمله فعالیت هایی است که صبا ویپ برای سهولت مشتریان خود انجام می دهد. از جمله این محصولات انواع سوئیچ شبکه است که برای اتصال شبکه های مختلف در سازمان های بزرگ و کوچک و شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. این سوئیچ ها با توجه به قابلیت هایی که دارند و نوع کسب و کار انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرند. برای آشنایی با محصولاتی مانند سرور و تجهیزات سرور در اصفهان می توانید به بخش های مرتبط در سایت مراجعه کنید. امیدواریم با مطالعه این مقاله توانسته باشید اطلاعات مفیدی در زمینه نحوه انتخاب سوئیچ شبکه کسب کرده باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *